Zwiększyć polski wpływ w Brukseli

Wiele firm nie jest świadomych, ile ważnych dla nich decyzji zapada w Brukseli – mówi Maciej Witucki, prezydent Konfederacji Lewiatan.

Aktualizacja: 14.07.2019 21:10 Publikacja: 14.07.2019 21:00

Zwiększyć polski wpływ w Brukseli

Foto: materiały prasowe

Pod koniec czerwca członkowie Konfederacji Lewiatan wybrali pana na prezydenta organizacji. Czym pan ich przekonał, jakim programem zdobył głosy?

Proces wyborczy nie polegał na wyścigu na programy, ani tym bardziej na wyborcze obietnice. Był raczej analizą i porównaniem doświadczeń zawodowych kandydatów. Zaproponowałem Lewiatanowi moje doświadczenie zarówno z pracy w dużych korporacjach, jak też z ostatnich lat spędzonych w polskim biznesie, gdzie zetknąłem się z problemami dotyczącymi wielu firm rodzinnych. Przyszedłem też z pomysłem na szersze, już nie tylko sektorowo-branżowe, spojrzenie. W tym przykładowo na energetykę, na którą trzeba patrzeć już nie tylko poprzez spółki energetyczne, ale także kwestie ochrony środowiska, klimatu, problem odpadów czy recyclingu. Myślę, że argumentem za moją kandydaturą była też jasna deklaracja, że po latach doświadczeń biznesowych jestem w stanie w dużej części poświęcić trzy, a być może i sześć lat życia dla Lewiatana, nawet jeśli jest to funkcja czysto społeczna.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Dlaczego warto pomagać innym, czyli czego zabrakło w exposé ministra Sikorskiego
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof A. Kowalczyk: Jak skrócić tydzień pracy w Polsce
Opinie Ekonomiczne
Stanisław Stasiura: Kanada – wybory w czasach wojny celnej
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości