Petra Wassner: Otwieramy się na polski biznes

Niemieckie firmy miały ogromny wkład w modernizację polskiej gospodarki po 1989 r. - mówi Petra Wassner, prezes NRW.INVEST Agencji Inwestycji i Promocji kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, inicjatorka i współorganizatorka konferencji w Dortmundzie.

Aktualizacja: 21.11.2016 07:05 Publikacja: 20.11.2016 20:53

Petra Wassner, prezes NRW.INVEST Agencji Inwestycji i Promocji kraju związkowego Nadrenia Północna-W

Petra Wassner, prezes NRW.INVEST Agencji Inwestycji i Promocji kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia, inicjatorka i współorganizatorka konferencji w Dortmundzie

Foto: Rzeczpospolita, Ralph Sondermann

Rz: Rządowa agencja wspierania gospodarki NRW.INVEST zajmuje się promocją Nadrenii Północnej-Westfalii jako lokalizacji inwestycyjnej. Dlaczego promujecie się akurat w Polsce?

Petra Wassner: Ponieważ doszliśmy do wniosku, że potencjał współpracy gospodarczej z Polską jest nadal mocno niewykorzystany. W kwietniu otworzyliśmy przedstawicielstwo w Warszawie, jedyną tego typu placówkę w całej UE. To pokazuje, że nie rzucamy słów na wiatr, lecz podejmujemy realne działania, aby wprowadzić bilateralne relacje na jeszcze wyższy poziom. Jesteśmy bardzo atrakcyjnym partnerem, Nadrenia Północna-Westfalia to najsilniejszy gospodarczo kraj związkowy Niemiec, generujący blisko 20 proc. PKB całego kraju.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Kredyt za drogi? Szymon Hołownia znalazł chłopca do bicia
Opinie Ekonomiczne
Trusewicz: O Bondzie co wybrał Rosję
Opinie Ekonomiczne
Marek Kutarba: Okręty podwodne ważniejsze od apache'ów
Opinie Ekonomiczne
Moja propozycja dla zespołu Brzoski: prywatyzacja przez deregulację
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Jak osuszyć ocean biurokracji i wyjść z cienia Ameryki
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”