Jaki był rok 2020 dla Media Markt w Polsce pod względem wyników finansowych?
Ze względu na pandemię i związane z nią obostrzenia, w tym zamknięcie sklepów, był to trudny rok dla branży. Wprawdzie dynamicznie wzrosła sprzedaż online, i ten trend utrzymuje się po ponownym uruchomieniu handlu stacjonarnego, jednak nie rekompensuje ona w pełni utraty wpływów ze sprzedaży tradycyjnej. Jako lider dystrybucji omnichannelowej mamy wiele dróg dotarcia do klientów i dobrze to wykorzystaliśmy, potwierdzając skuteczność naszego modelu. Nie możemy jednak zapominać, że duża grupa klientów preferuje wizytę w sklepie stacjonarnym, gdzie może zapoznać się ze sprzętem i skorzystać z doradztwa. Sytuacja pandemiczna i obostrzenia zahamowały również spontaniczne wyjścia do sklepów, podczas których można zapoznać się z ofertą, poszukać okazji, ale również kupić coś pod wpływem impulsu. Ma to negatywny wpływ na rozwój handlu stacjonarnego. Podsumowując miniony rok, mogę jednak powiedzieć, że dobrze poradziliśmy sobie z nowymi wyzwaniami.