Rz: Open Life ma dynamiczny wzrost przypisu składki w ubezpieczeniach na życie. Jaka jest przyczyna?
Za dwucyfrowym wzrostem sprzedaży stoi kilka elementów wewnętrznych i zewnętrznych. Obecnie oferowane produkty są lepiej spozycjonowane w strategiach naszych partnerów. Jest to bardzo ważne, gdyż współpracujemy z pośrednikami zewnętrznymi, głównie bankowymi, nie mamy własnej struktury sprzedażowej. Druga przyczyna jest taka, że wzrosła skłonność Polaków do oszczędzania i inwestowania, co jest funkcją wzrostu PKB. Jeśli duża organizacja rośnie dwucyfrowo rok do roku, to musi to wynikać także z przyczyn zewnętrznych. Istotne jest też to, że w 2017 r. wprowadziliśmy nową strategię sprzedaży. Rozwijamy sprzedaż produktów ubezpieczeniowych i chcemy też rozwijać się poza grupą, do której należymy. Tego w wynikach za 2017 r. nie widać ze względu na skalę naszej bazy, ale oczekujemy, że w 2018 r. będzie to istotna część naszych przychodów jako organizacji.