Trendsetterzy promują markę

Teresa Szabłowskam, pracowniczka agencji marketingu szeptanego

Publikacja: 17.05.2011 01:07

Teresa Szabłowska

Teresa Szabłowska

Foto: Rzeczpospolita

Luksusowa marka Gucci pojawi się wkrótce w Polsce. Trendsetterzy, czyli osoby promujące marki, będą mieli pełne ręce roboty?

Teresa Szabłowska:

Trudno powiedzieć, czy marka Gucci zdecyduje się na ten typ promocji. Ich odzież sprzedaje się na tyle dobrze, że nie musi szukać trendsetterów na naszym rynku.

Ale w Polsce działają trendsetterzy. Kim są?

Trendsetter to osoba, która tworzy i kreuje trendy. Znane marki zazwyczaj kontaktują się z menedżerami gwiazd i rozmawiają z nimi o promocji ich produktu. W zależności od uzgodnień pomiędzy stronami firma może zażądać gwiazdy, jako trendsettera, na wyłączność. Wtedy wyposaża ją od stóp do głów w odzież, obuwie i akcesoria, a następnie podpisuje z nią umowę o tym, kiedy i ile razy pojawi się na imprezach. Oczywiście, chodzi o gale z dużą ilością fotoreporterów.

A więc trzeba być osobą z pierwszych stron gazet, by promować markę?

Markę może promować nie tylko gwiazda, ale i osoba znana w swoim środowisku, czyli lider opinii. Idealny kandydat na trendsettera to osoba otwarta, towarzyska i posiadająca dużą sieć kontaktów. Wyróżniająca się z tłumu, która potrafi zarekomendować coś innym. Dla takiej osoby normą jest spotykanie się ze znajomymi nie tylko w weekendy, ale i w środku tygodnia.

I co ważne – jest to jej absolutnie naturalny tryb życia i bycia. Trendsetterem może więc być znany i szanowany w swoim środowisku didżej, organizator głośnych imprez, niszowy artysta, właściciel sklepów z modnymi ubraniami.

Z naszych doświadczeń wynika, że świetnymi liderkami opinii są matki małych dzieci.

Dlaczego?

Bo to najbardziej aktywna, przekonująca grupa. Zwłaszcza jeśli są to kobiety, które właśnie urodziły swoje pierwsze dziecko. Szukają wiedzy i się nią dzielą.

Z ich rekomendacji korzystają często panie, które nie potrafią się odnaleźć w nowej roli, szukają wsparcia w tej nowej dla siebie sytuacji.

Jak docieracie do takich osób?

Same się do nas zgłaszają, dołączając do naszej bazy ekspertów. To ludzie, którzy lubią testować produkty, chcą wiedzieć pierwsze o nowościach i rekomendować coś, co według nich się sprawdza. A my do każdej z kampanii szczegółowo selekcjonujemy uczestników, dobieramy zgodnie z potrzebą naszego klienta.

Luksusowa marka Gucci pojawi się wkrótce w Polsce. Trendsetterzy, czyli osoby promujące marki, będą mieli pełne ręce roboty?

Teresa Szabłowska:

Pozostało jeszcze 93% artykułu
Opinie Ekonomiczne
Marek Góra: Nieuchronność dłuższej aktywności zawodowej
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Fałszywy ton nacjonalizmu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Apel do kandydatów na urząd prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Czas na powojenne scenariusze dla Ukraińców
Opinie Ekonomiczne
Umowa koalicyjna w Niemczech to pomostowy kontrakt społeczny