Polski rynek mleczarski jest bardzo konkurencyjny. Jedynym ze sposobów zdobycia na nim przewagi są innowacje i silne marki. Ile nowości rocznie wprowadza na rynek Mlekovita?
Dariusz Sapiński: Średnio jest to około 50 nowych produktów. Realne szanse, aby na stałe utrzymać się rynku, ma co o dziesiąty. Nie ma jednak innej metody, aby sprostać wyzwaniom rosnącej konkurencji i pokazać międzynarodowym koncernom, że polskie firmy także potrafią być innowacje.
Ile wydaliście w tym roku na wdrożenie nowych produktów?
Było to około 50 mln zł. W sumie oferujemy już ponad 650 markowych produktów, ale również monitorujemy potrzeby i oczekiwania konsumentów. W odpowiedzi na nie tylko w ostatnim czasie, w wyniku badań nad mlekiem i jego składnikami prowadzonych w nowoczesnym Centrum Badań i Rozwoju, powstała cała gama innowacji produktowych, m.in. napoje wysokoproteinowe, margaryna ze sterolami czy mleko i sery bez laktozy.
Ile Mlekovita zamierza wydać na inwestycje w 2016 roku?