Warto być na rynku amerykańskim

PGNiG ma potencjał do stania się marką międzynarodową – mówi p.o. prezesa gazowniczej spółki Piotr Woźniak.

Publikacja: 27.12.2015 21:05

Warto być na rynku amerykańskim

Foto: Fotorzepa/Piotr Nowak

Postępująca w Polsce liberalizacja rynku gazu powoduje, że PGNiG systematycznie traci udziały w rynku. Czy nowy zarząd bardziej będzie walczył o utrzymanie udziałów, czy też dodatnich marż na sprzedaży błękitnego paliwa?

Piotr Woźniak: W związku z postępującą liberalizacją PGNiG ostatnio zbyt szybko traciło udziały w rynku gazu. To proces nieuchronny, ale trzeba skuteczniej walczyć o utrzymanie jak największego kawałka tego „gazowego tortu". Dziś jednym z naszych głównych celów jest poprawa pozycji rynkowej grupy. Będziemy przekonywać klientów do pozostania z nami oferując im przede wszystkim atrakcyjne programy rabatowe. Zamierzamy je dostosowywać do zmieniających się warunków rynkowych. Dziś już prawie wszyscy odbiorcy przemysłowi nie płacą za gaz stawek określonych w taryfie. Często są to nawet znacznie mniejsze stawki. W tej sytuacji pojawia się pytanie: po co w ogóle nam taryfy? Rozumiem, że chodzi bardziej o wyznaczenie cen maksymalnych niż realnych cen dla odbiorców.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Opinie Ekonomiczne
Guntram Wolff: Strefa euro musi wzmocnić wsparcie militarne dla Bałtów
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Krótszy tydzień pracy, czyli koniec kultury zapieprzu
Opinie Ekonomiczne
Ekonomiści: Centralny czy Ukryty Rejestr Umów?
Opinie Ekonomiczne
Aneta Gawrońska: Od wojny w koalicji mieszkań nie przybędzie
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Wojna celna Trumpa zaboli Amerykanów. Czy zaboli także nas?