Ubezpieczeniowe eksperymenty z technologią

Do sektora insurtech warto podchodzić ze sceptycznym optymizmem – entuzjastycznie, bo technologiczne start-upy wyszukują nowe nisze rynkowe i w ciekawy sposób odpowiadają na potrzeby klientów.

Publikacja: 23.01.2017 07:10

Marcin Nedwidek, Dyrektor w The Boston Consulting Group

Marcin Nedwidek, Dyrektor w The Boston Consulting Group

Foto: materiały prasowe

A sceptycznie, bo branża jest wciąż nieprzejrzysta, trudno przewidzieć, który model biznesowy będzie w stanie zarabiać realne pieniądze, bo firmy technologiczne mają tendencje do szukania dróg na skróty, a niektóre ściągają na siebie gniew regulatorów.

W rankingu 50 najbardziej innowacyjnych firm świata, opublikowanym przez The Boston Consulting Group, znaleźli się dwaj ubezpieczeniowi giganci – niemiecki Allianz i francuska AXA. To mały tryumf sektora ubezpieczeniowego nad bankowością, która przyciąga znacznie więcej pieniędzy na innowacje, a w rankingu ma tylko jednego reprezentanta – JP Morgan Chase. Można oczekiwać, że w kolejnych latach pozycja ubezpieczycieli będzie się jeszcze umacniać – będzie to efekt rozwoju branży insuretech, czyli technologicznych start-upów skoncentrowanych na sektorze ubezpieczeniowym. Pączkuje coraz więcej ciekawych pomysłów nie tylko z obszaru wykorzystania danych czy likwidacji szkód, ale także dystrybucji produktów ubezpieczeniowych i inwestycyjnych, opieki zdrowotnej oraz zarządzania domem i samochodem.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Król jest nagi. Przynajmniej ten zbrojeniowy
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Dlaczego znika hejt na elektryki
Opinie Ekonomiczne
Agata Rozszczypała: O ile więcej od kobiet zarabiają mężczyźni
Opinie Ekonomiczne
Iwona Trusewicz: Rodeo po rosyjsku, czyli jak ujeździć Amerykę
Opinie Ekonomiczne
Paweł Rożyński: Nie tylko meble. Polska gospodarka wpada w pułapkę