Magdalena Lemańska: Film bez pokazu w kinie to wciąż film

Kina wciąż mają się dobrze i lepiej, by wspierająca je za wszelką cenę branża filmowa skupiła się na walce z internetowym piractwem, a nie na torpedowaniu jej legalnej internetowej konkurencji.

Publikacja: 11.07.2017 22:15

Magdalena Lemańska: Film bez pokazu w kinie to wciąż film

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Do końca czerwca odwiedziliśmy polskie kina 28 mln razy – o 17 proc. więcej niż rok wcześniej. Szykuje się kolejny rekordowy rok w kinach, i to nie tylko w Polsce, bo globalne wpływy ze sprzedaży biletów mają w tym roku według PwC wzrosnąć o prawie 8 proc.

Tym bardziej dziwi nerwowa reakcja widowni festiwalu filmowego w Cannes, która w maju wybuczała pokaz filmu „Okja" wyprodukowanego przez Netfliksa, przeciwstawiając się uczestniczeniu filmów wyprodukowanych przez tę firmę oraz przez Amazona w konkursie o Złotą Palmę. Zarzut bardzo specyficznej canneńskiej widowni dotyczył tego, że profesjonalnie wyprodukowana za – bagatela – 50 mln dol. „Okja" nie miała we Francji kinowej premiery (była pokazywana wyłącznie abonentom Netfliksa).

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Opinie Ekonomiczne
Stanisław Stasiura: Kanada – wybory w czasach wojny celnej
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz W. Kołodko: Szeroki świat czy narodowy zaścianek?
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Damian Guzman: Czy polskie firmy będą przenosić się do Rumunii?