Pierwsza niedziela objęta zakazem handlu za nami. Z rozmów z zarządcami dużych galerii wynika, że frekwencja wyraźnie spadła w porównaniu z niedzielami handlowymi. Jednak szeroko pojęta oferta gastronomiczno-rozrywkowa cieszyła się powodzeniem.
Według szacunków Retail Institute, sporządzonych na podstawie danych z ponad 110 centrów handlowych, odwiedzalność w tygodniu od 5 do 11 marca skurczyła się o 13,5 proc. wobec analogicznego okresu 2017 r. – oznacza to, że w galeriach pojawiło się o niemal 1 mln osób mniej niż rok wcześniej. Liczba odwiedzin w ciągu pierwszych sześciu dni tygodnia była niższa o 0,2 proc. rok do roku, co oznacza, że za spadek w ujęciu tygodniowym odpowiada pierwsza objęta zakazem handlu niedziela. Na niedzielę przypadło 2,8 proc. wizyt liczonych dla całego tygodnia wobec 22,8 proc. w najgorętszym dniu – w sobotę.