Domy studenckie pilnie potrzebne. Są chętni do ich budowy

Niemal 500 łóżek ma zaoferować akademik przy ul. Grochowskiej w Warszawie firmy 6B47 Poland. Domy studenckie powstają też w innych miastach.

Aktualizacja: 23.04.2020 19:52 Publikacja: 23.04.2020 19:30

Tak ma wyglądać akademik na warszawskiej Pradze-Południe

Tak ma wyglądać akademik na warszawskiej Pradze-Południe

Foto: materiały prasowe

Akademików w Polsce wciąż jest za mało. Ostatnio teren o powierzchni ponad 2,2 tys. mkw. przy ul. Grochowskiej na warszawskiej Pradze-Południe kupiła spółka 6B47 Poland. Akademik z częścią handlową i podziemnym garażem zajmie ok. 12 tys. mkw. Znajdą się w nim jedno- i dwuosobowe pokoje studenckie z niemal 500 łóżkami.

Deweloper, 6B47 Poland, wchodzi na rynek akademików po sprzedaży outletu w Gliwicach za 31,5 mln euro. Jak mówi Mirosław Januszko, członek zarządu spółki 6B47 Poland, firma uzyskała w ten sposób kapitał na zakup kolejnych działek. Budowę warszawskiego domu studenckiego ma też współfinansować inwestor. – Mamy nadzieję, że ten projekt pozwoli nam z sukcesem wkroczyć w sektor hospitality – mówi Mirosław Januszko. Zapowiada kolejne inwestycje w tym sektorze.

Domy studenckie rosną też w innych miastach. W Gdańsku powstaje Student Depot. Wykonawca obiektu Mota-Engil Central Europe informuje, że akademik ma być gotowy we wrześniu. Już teraz można rezerwować pokoje. W ofercie są jednoosobowe lokale typu studio, w pełni umeblowane, z aneksem kuchennym i własną łazienką.

Studenci będą też mogli korzystać z przestrzeni co-livingowej, wi-fi i siłowni. Akademik będzie całodobowo chroniony.

Z analiz międzynarodowej firmy doradczej CBRE wynika, że miejsca na kolejne domy studenckie na polskim rynku jest sporo. W poprzednim roku akademickim w Polsce studiowało 1,2 mln studentów, a tylko co dziesiąty był zakwaterowany w akademiku. W Unii Europejskiej ten odsetek jest wyższy i wynosi 17 proc. – podaje CBRE, powołując się na badanie Eurostudent.

Eksperci podkreślają, że głównym powodem tak małej popularności mieszkania w akademikach jest po prostu ograniczona liczba miejsc.

– Akademików w Polsce brakuje – komentuje Marcin Jański, szef działu inwestycji alternatywnych w CBRE. – Zapewniają one zakwaterowanie tylko dla 9 proc. ogółu studentów, co według naszych szacunków w największych miastach zaspokaja zaledwie 35 proc. rzeczywistego popytu. Dlatego inwestorzy tak chętnie spoglądają na ten sektor i to w perspektywie długoterminowej się nie zmieni – podkreśla ekspert.

Według niego trzeba się jednak spodziewać, że sytuacja związana z pandemią wpłynie na przesunięcie niektórych decyzji. – Jednak sam kierunek działań i plany inwestycyjne pozostaną niezmienione – zapewnia Marcin Jański.

Z analiz CBRE wynika, że deficyt miejsc w akademikach skłania studentów do wynajmu lokali (decyduje się na to niemal połowa z nich), a 41 proc. zostaje w rodzinnym domu.

Akademików w Polsce wciąż jest za mało. Ostatnio teren o powierzchni ponad 2,2 tys. mkw. przy ul. Grochowskiej na warszawskiej Pradze-Południe kupiła spółka 6B47 Poland. Akademik z częścią handlową i podziemnym garażem zajmie ok. 12 tys. mkw. Znajdą się w nim jedno- i dwuosobowe pokoje studenckie z niemal 500 łóżkami.

Deweloper, 6B47 Poland, wchodzi na rynek akademików po sprzedaży outletu w Gliwicach za 31,5 mln euro. Jak mówi Mirosław Januszko, członek zarządu spółki 6B47 Poland, firma uzyskała w ten sposób kapitał na zakup kolejnych działek. Budowę warszawskiego domu studenckiego ma też współfinansować inwestor. – Mamy nadzieję, że ten projekt pozwoli nam z sukcesem wkroczyć w sektor hospitality – mówi Mirosław Januszko. Zapowiada kolejne inwestycje w tym sektorze.

Nieruchomości
Ponad ćwierć miliarda złotych zysku Grupy Atal
Nieruchomości
Alides Polska po raz czwarty w Warszawie. Wybuduje osiedle na Woli
Nieruchomości
Sejm pracuje nad zmianami w podatku od nieruchomości. Zegar tyka
Nieruchomości
Indeks nastrojów deweloperów. Rośnie pesymizm, ceny mieszkań spadają
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Nieruchomości
Nowe życie Stoczni Cesarskiej. Jest zgoda na mieszkania i usługi
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje