Nie tak dawno temu, gdy firma poszukiwała siedziby na wynajem, oprócz czynszu i lokalizacji interesowała ją kantyna i kiosk na miejscu. Dziś potencjalni najemcy oczekują znacznie więcej od budynku, w którym mają funkcjonować przez kilka lat.
– Usługi o charakterze sportowym w obiekcie mają duże znaczenie przy wyborze lokalizacji siedziby firmy. Po pierwsze, dzięki ich dostępności pracownicy mogą ćwiczyć na miejscu. Po drugie, dodatkowe funkcje podnoszą atrakcyjność budynku – tłumaczy Łukasz Kałędkiewicz, starszy dyrektor w dziale powierzchni biurowych w CBRE.
Dodaje, że z perspektywy właścicieli obiektów klub sportowy w biurowcu to część strategii marketingowej, która ma wpływ na pozycjonowanie i wizerunek budynku na rynku.
– Zauważamy też wzrost zainteresowania operatorów sportowych, np. sieci fitness czy siłowni, wynajmem powierzchni komercyjnych w budynkach biurowych. Myślę, że jest duża szansa, że trend uzupełnienia biurowców o dodatkowe funkcjonalności będzie się rozwijał w następnych latach. Jest to związane z rosnącą świadomością Polaków znaczenia zdrowego stylu życia oraz większym zainteresowaniem różnymi dyscyplinami sportu. Najemcy po prostu potrzebują takich udogodnień i bardzo pozytywnie je oceniają – dodaje ekspert CBRE.
Wyróżnić się sportem
Izabela Ciszewska, konsultant w dziale reprezentacji najemcy w firmie JLL, mówi, że rozwinięta oferta sportowa, fryzjerska czy kosmetyczna nie jest głównym czynnikiem wyboru biurowca przez najemcę, ponieważ zawsze priorytetem będą lokalizacja, jakość i cena najmu.