Serwis zapytał agentów, jakie problemy skłaniają klientów do nawiązania współpracy z biurem nieruchomości. Ankieta przeprowadzona wśród poszukujących mieszkań o domów na portalu Nieruchomosci-online.pl pokazuje, że z pomocy pośredników chętniej korzystają osoby kupujące domy. W 2022 r. chęć nawiązania współpracy z doradcą zadeklarowało 49,4 proc. użytkowników szukających jednorodzinnych budynków . W przypadku mieszkań odsetek ten wynosił 43,3 proc.
Cenny czas
– Jak pokazują dane, duża część poszukujących jest świadoma możliwych korzyści ze współpracy z biurem nieruchomości. Wierzą, że pośrednik jest w stanie pomóc im sprawniej przejść przez cały proces kupna, sprzedaży lub wynajęcia nieruchomości - mówi Alicja Palińska z działu analiz Nieruchomosci-online.pl. – Oczywiście, postrzeganie zawodu pośrednika w ostatnich latach się zmieniło. Szczególnie istotny był wybuch pandemii. Nasza cykliczna ankieta pokazała, że to właśnie od marca 2020 r. zauważalnie wzrósł odsetek osób deklarujących chęć nawiązania kontaktu z agentem – zwraca uwagę.
Co skłania kupujących i sprzedających do nawiązania współpracy z biurami nieruchomości? – Brak czasu to coraz częstszy bodziec do nawiązania współpracy z biurem nieruchomości. Zwłaszcza wśród klientów, którzy mają świadomość, że aby wyczerpać wszystkie dostępne kanały i sposoby sprzedaży, należy się mocno zaangażować w cały proces – mówi cytowana przez serwis Barbara Chalińska, współwłaścicielka biura nieruchomości Moje Nowe M. – Wszystko zaczyna się od etapu zerowego, czyli od samego przygotowania nieruchomości. Już to często jest zaniedbywane przez sprzedających. Następnie przechodzimy do home stagingu z obiektywnym doradcą, który wie, co będzie dobrze wyglądało i z wyczuciem, ale bez sentymentu, poprawi wygląd domu czy mieszkania. Kolejnym krokiem jest przygotowanie materiałów wizualnych. Zdjęcia, filmy, relacje, materiały z drona, spacery 3D – jest w czym wybierać. Do tego zebranie dokumentów, przygotowanie oferty, jej pozycjonowanie, prezentowanie na miejscu, kontakt z zainteresowanymi, negocjacje. To wszystko wymaga zaangażowania, wiedzy, nakładów, doświadczenia i wyczucia. Minęły czasy, gdy wystarczyły dwie linijki ogłoszenia na łamach lokalnej prasy.
Cenna wiedza