Aktualizacja: 07.05.2025 03:38 Publikacja: 06.03.2023 10:22
Foto: Adobe Stock
Najważniejszym obowiązkiem, który został nałożony na przedsiębiorców przez Dyrektywę Omnibus w przypadku organizowania promocji lub wyprzedaży, jest wymóg podawania obok informacji o obniżonej cenie informacji o najniższej cenie danego towaru lub usługi, jaka obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
- A zatem w sytuacji zorganizowania promocji powinny zostać zaprezentowane trzy ceny: cena, która zostaje obniżona, najniższa cena w ostatnich 30 dniach oraz cena po obniżce. Co ważne powyższa zasada dotyczy zarówno sprzedaży internetowej jak i stacjonarnej. Należy jednak zaznaczyć, że nie wszystkie promocje objęte są tymi regulacjami. Spod powyższego obowiązku wyłączone są przykładowo promocje personalizowane, czyli takie, w których rabat przyznany jest konkretnemu konsumentowi. Brak wykonania tego obowiązku zaś grozi nałożeniem przez wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej kary pieniężnej w wysokości 20 tysięcy zł. a w przypadku trzykrotnego niewykonania powyższego obowiązku w okresie 12 miesięcy od pierwszego naruszenia, kara pieniężna wynosi 40 tys. zł. – ostrzega adwokat Piotr Smagała.
W maju i czerwcu deweloperska grupa ma do wypłaty kilka transz odsetek polskim obligatariuszom. To będzie pierws...
Widokovka Aparthotel & SPA to inwestycja spółki Grimbud. Deweloper rozpoczyna przedsprzedaż apartamentów.
Oferta wykończonych mieszkań, do których można się od razu wprowadzić, rośnie. Wciąż dosypują do niej flipperzy....
Największe osiedla są dzielone na kilkanaście do kilkadziesięciu etapów. Mieszkania z ostatnich części są często...
43 osoby z zarządów firm deweloperskich notowanych na GPW otrzymały ponad 1 mln zł. Trójka rekordzistów zarobiła...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas