Jakie centra handlowe kupią inwestorzy

570 mln euro wyłożyli inwestorzy w 2014 roku na transakcje na polskim rynku nieruchomości handlowych. Co musi mieć obiekt handlowy, aby był tzw. dobrym produktem?

Publikacja: 11.04.2015 12:07

Polacy coraz chętniej wybierają mniejsze galerie na codzienne zakupy, a nie duże obiekty – twierdzą przedstawiciele spółki Realtyco.

Foto: Archiwum

– W segmencie nieruchomości handlowych największym zainteresowaniem cieszą się nieustannie centra handlowe typu prime, czyli prestiżowe obiekty handlowe w największych polskich miastach, z bardzo mocną pozycją na rynku, ze spójną i kompleksową ofertą, szeroką bazą klientów oraz dużą strefą zasięgu – opowiada Agata Sekuła, dyrektor działu rynków kapitałowych nieruchomości handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej, w firmie doradczej JLL.

Podkreśla, że kluczowym parametrem oceny pozycji centrum na rynku handlowym jest kondycja i obroty najemców danego obiektu. Jej zdaniem centrami typu prime są np. Silesia City Center czy Galeria Dominikańska, które zmieniły właścicieli w 2013 r., czy Manufaktura, sprzedana w 2012 r.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nieruchomości
Sezon na usługi otwarty. Polacy chcą budować, remontować i urządzać ogrody
Nieruchomości
Wielka płyta w nowej odsłonie
Nieruchomości
Nowe inteligentne osiedla
Nieruchomości
Holcim: stworzyliśmy kompletny system do termomodernizacji budynków
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Nieruchomości
Warszawa: Tam, gdzie mieszkali radzieccy dyplomaci, powstaną mieszkania komunalne