Bank wprowadza zmiany nie dlatego, że kredyty hipoteczne sprzedają się źle, ale dlatego, że biznes hipoteczny poszedł tej instytucji w ostatnim czasie dobrze. PKO BP podało, że odnotowało bardzo wysoką sprzedaż kredytów mieszkaniowych - wzrost udziału w nowej sprzedaży ocenia na ponad 26 proc. (dane z XII 2015 r.). Bank zapowiedział również wprowadzenie do oferty kredytu mieszkaniowego ze stałym oprocentowaniem.
Dla kogo taniej
Tańsze "hipoteki" nie będą jednak dostępne dla wszystkich. - Klientom, którzy skorzystają z co najmniej trzech produktów banku, zostaną zaoferowane promocyjne warunki cenowe - dodatkowe obniżenie marży kredytu hipotecznego o 0,1 p.p. , nawet do poziomu 1,3 p.p. - podaje bank.
- Kredyt hipoteczny to wieloletni wydatek w budżecie domowym. A jednym z podstawowych czynników, które decydują o wysokości miesięcznej raty, jest marża. Dlatego, wychodząc naprzeciw tym z naszych klientów, którzy aktywnie korzystają z produktów naszego banku, proponujemy ofertę kredytu z niższym oprocentowaniem. Pozwala to odnieść realne korzyści finansowe w postaci obniżenia przyszłych miesięcznych zobowiązań, co przekłada się na odciążenie finansów domowych - mówi Agnieszka Krawczyk, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej.
Wyjaśnia, że warunkiem skorzystania z oferty promocyjnej dla kredytu Własny Kąt hipoteczny oraz kredytu hipotecznego MDM jest posiadanie, najpóźniej w dniu zawarcia umowy o kredyt hipoteczny, co najmniej 3 z 5 produktów w PKO Banku Polskim: ROR-u bądź ROR-u z deklaracją systematycznych wpływów, karty kredytowej lub jednego z ubezpieczeń oferowanych za pośrednictwem banku: ubezpieczenia na życie, ubezpieczenia od ryzyka utraty pracy i hospitalizacji. Ostateczna wysokość marży zależy m.in. od kwoty kredytu, wysokości wkładu własnego i produktów, jakie posiada, bądź z których skorzysta, klient.