Namibia: Lwy nauczyły się polować na ptaki. Z głodu

W Namibii lwy zaczęły polować na ptaki morskie i foki w związku z brakiem wystarczającej ilości żywności w ich pustynnym środowisku - czytamy w artykule opublikowanym w "Namibian Journal of Environment".

Aktualizacja: 04.02.2019 19:32 Publikacja: 04.02.2019 17:06

Namibia: Lwy nauczyły się polować na ptaki. Z głodu

Foto: Falense [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/)], from Wikimedia Commons

arb

Pustynne lwy z Namibii, które zamieszkują wyłącznie rejon Wybrzeża Szkieletowego są jedynymi znanymi lwami, których ofiarą padają zwierzęta morskie. Lwy te polują m.in. na foki, flamingi i kormorany.

Badacz przyrody Flip Stander, autor artykułu w "Namibian Journal of Environment" podkreśla, że w ten sposób lwy przystosowały swoją dietę do nieprzyjaznego środowiska, w którym żyją.

Wybrzeże Szkieletowe to obszar, na którym rocznie spada zaledwie 5 mm deszczu. Lwy pustynne zwykle polują na strusie i oryksy, ale gdy brakuje im żywności zaczynają polować na wybrzeżu na występujące tam foki i ptaki.

Jak podkreśla Stander chociaż w przeszłości zdarzało się, że lwy pustynne polowały na zwierzęta morskie, to jednak w ostatnich dekadach nie notowano takich przypadków.

W 1990 roku lwy pustynne były bliskie wyginięcia, tępione przez lokalnych rolników. Jednak w 1997 roku zaczęto odbudowywać ich populację - obecnie w rejonie Wybrzeża Szkieletowego mieszka ok. 130-150 lwów.

Według Standera dieta lwów wkrótce może się poszerzyć również o kraby i żółwie morskie, ponieważ lwy coraz częściej zapuszczają się na strefy pływów - obszary odsłaniane przez wodę w czasie odpływu.

Materiał Partnera
Fajans w dyplomacji. Jak ceramika z Włocławka zaistniała w polityce kulturalnej PRL?
Nauka
Picasso w świecie biznesu. Dlaczego powstają korporacyjne kolekcje sztuki
Nauka
Naukowcy potwierdzili 67-letnią hipotezę. „Niemożliwe” odkrycie
Nauka
Sprawdzian z góralskiego. Czy da się jeszcze ocalić mowę Podhala?
Nauka
Szympansom bliżej do zachowań ludzi, niż nam się wydawało. Nowe wyniki badań
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku