Platformy e-commerce idą w reklamę

Wyrosłe z pośrednictwa w e-handlu polskie firmy mogą wyrosnąć na ważnych graczy na rynku reklamy internetowej.

Publikacja: 09.06.2021 21:00

Platformy e-commerce idą w reklamę

Foto: Adobe Stock

Firmy coraz więcej wydają na reklamę w sieci. To najszybciej rosnący segment reklamowego rynku. Według organizacji zrzeszającej firmy internetowe IAB Europe skokowy wzrost wydatków na to medium – o 22 proc. – będzie w tym roku widać szczególnie w drugim kwartale. Daniel Knapp, ekspert współpracujący z IAB, wśród kilku trendów widocznych w gospodarce internetowej widzi rosnący związek rynku reklamy internetowej i platform e-commerce. Na świecie to już trend. W pierwszym kwartale br. przychody z reklamy globalnego giganta e-handlu Amazona urosły do blisko 7 mld dol., o 77 proc. rok do roku.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne