Urosła widownia Smart TV

Już dwie trzecie Polaków mają telewizor łączący się z internetem. Aplikacje na takie urządzenia zyskują na znaczeniu.

Aktualizacja: 08.02.2021 21:47 Publikacja: 08.02.2021 21:00

Urosła widownia Smart TV

Foto: Adobe Stock

Telewizor z systemem operacyjnym podłączony do internetu (Smart TV) jest w Polsce coraz popularniejszym urządzeniem do oglądania serwisów wideo na żądanie – wynika z najnowszej fali badania Video Track przeprowadzanego przez agencję Wavemaker.

O ile w 2016 r. niespełna połowa badanych internautów deklarowała posiadanie Smart TV, a wśród nich tylko 40 proc. korzystało z aplikacji na telewizorze, to od tamtej pory medium to urosło w siłę. Najnowsze badanie mówi, że dwie trzecie polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 60 proc. aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich telewizorach.

Dane te mogą być ważne dla przedsiębiorców myślących o przygotowaniu i sprzedaży dostępu do własnych aplikacji na Smart TV.

Badanie Wavemakera pokazuje, że w 2020 r. rosło grono osób, które oglądały typowo „telewizyjne" treści (filmy, seriale, programy dokumentalne, na Smart TV. Malała zaś widownia smartfonów czy laptopów.

To zjawisko można w prosty sposób wyjaśnić pandemią. W domowym zaciszu nie trzeba spoglądać na mały ekran, by obejrzeć ulubiony serial.

Para Smart TV i pandemia sprawiła, że aplikacje na telewizor szykuje coraz więcej firm, w tym m.in. spółka BeBio, prowadząca serwis Beactive TV z zajęciami fitness Ewy Chodakowskiej. Nie można wykluczyć, że w tym kierunku ewoluować będzie serwis treningowy Yes2Move prowadzony firmy Benefit Systems. – Pracujemy nad rozwojem Yes2Move – mówi tylko Jolanta Jędrysek, rzeczniczka Benefitu.

Najpopularniejszą aplikacją na Smart TV w Polsce jest na razie YouTube (75 proc.). Druga lokata należy do Netfliksa (66 proc.), a trzecia do Ipla TV (32 proc.). Player (29 proc.) i HBO Go (26 proc.) są na kolejnych dwóch pozycjach w badaniu Wavemakera.

Telewizor z systemem operacyjnym podłączony do internetu (Smart TV) jest w Polsce coraz popularniejszym urządzeniem do oglądania serwisów wideo na żądanie – wynika z najnowszej fali badania Video Track przeprowadzanego przez agencję Wavemaker.

O ile w 2016 r. niespełna połowa badanych internautów deklarowała posiadanie Smart TV, a wśród nich tylko 40 proc. korzystało z aplikacji na telewizorze, to od tamtej pory medium to urosło w siłę. Najnowsze badanie mówi, że dwie trzecie polskich internautów ma telewizor z możliwością podłączania do sieci, a 60 proc. aktywnie korzysta z aplikacji dostępnych na takich telewizorach.

Media
Prezes Legimi: audyt potrwa do końca marca
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Media
Sprzedaż TVN wchodzi w drugą fazę. Kto ubiega się o stację?
Media
Amazon wspiera X. To nie jedyny duży powrót na platformę Muska
Media
„Plus Minus” w nowych szatach. Metamorfoza weekendowego wydania „Rzeczpospolitej”
Media
Zmiany w „Rzeczpospolitej”. Nowi zastępcy redaktora naczelnego, nowa struktura