Słynne logo kalifornijskiej spółki wciąż składa się z kolorowych liter, są one jednak bardziej zaokrąglone i wygładzone. Zdaniem firmy, nowe logo podkreśla jej najważniejsze cechy - jest „proste, czytelne, kolorowe i przyjazne".

Google tłumaczy zmianę potrzebą dostosowania się do urządzeń mobilnych, które coraz częściej wypierają komputery stacjonarne. Nowe logo, wraz z jego licznymi wariacjami, ma łatwiej dopasować się do ekranów o różnych rozmiarach.

Decyzja zapadła zaraz po utworzeniu przez firmę spółki matki Alphabet, będącej od teraz konglomeratem Google i innych wydzielonych z niego podmiotów, takich jak Google Ventures, Capital czy laboratorium futurystycznych wynalazków Google X.

Nazwa „Google" pochodzi od słowa „googol", które oznacza liczbę 10 podniesioną do setnej potęgi. Według współtwórców internetowego giganta, ma ona symbolizować ogromną ilość danych, które można wyszukać w sieci korzystając z usług firmy.

Ostatnia modyfikacja popularnego logo została wprowadzona we wrześniu 2013 r.