W internecie jest za dużo reklam

Reklama musi być dla ludzi przydatna - mówi Karol Wolski, psycholog biznesu.

Aktualizacja: 08.11.2015 22:08 Publikacja: 08.11.2015 21:00

W internecie jest za dużo reklam

Foto: materiały prasowe

Rz: Wydawcy internetowi próbują walczyć z tzw. adblockami, czyli oprogramowaniem blokującym reklamy w internecie. Dlaczego w ogóle ludzie zaczęli korzystać z takiego oprogramowania?

Karol Wolski: Jesteśmy egoistyczni i wszyscy próbujemy realizować swoje cele. Jeśli moim celem jest znalezienie nowej pralki, to wchodzę na forum poświęcone sprzętowi AGD, by poczytać opinie użytkowników. Reklamy, które na takiej stronie momentalnie zasłaniają mi cały ekran, po prostu utrudniają mi zrealizowanie mojego celu. Gdyby to była jedna reklama, to nikt nie instalowałby adblocka. Ale w sytuacji, kiedy najpierw musimy zamknąć jedno okno, potem drugie, a później jeszcze wyłączyć film reklamowy, to siłą rzeczy człowiek zaczyna z tym walczyć, by bronić swoich interesów.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach