Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych

Grupa Polsat-Interia czwarty raz w 2024 roku zajęła pierwsze miejsce wśród polskich wydawców internetowych pod względem liczby odwiedzających – wynika z badania Mediapanel.

Publikacja: 09.12.2024 15:23

Grupa Poslat-Interia z największą liczbą realnych użytkowników w grupie polskich wydawców

Grupa Poslat-Interia z największą liczbą realnych użytkowników w grupie polskich wydawców

Foto: sitthiphong

Firma Gemius badająca ruch w polskim internecie opublikowała najnowsze dane z badania Mediapanel, prowadzonego pod egidą firmy Polskie Badania Internetu (PBI). Obejmują one listopad 2024 roku.

I tak w minionym miesiącu liczba internautów w Polsce wyniosła 29,7 mln osób. Średnio korzystało z tego medium 26,2 mln osób dziennie – podał Gemius.

Polsat z Interią znowu przed grupami z Onetem i Wirtualną Polską 

W najszerszej kategorii – właściciele mediów – pierwsze trzy miejsca pod względem popularności zajmują kolejno Grupa Google, Grupa Meta Platforms (Facebook, Instagram itd.) oraz Allegro. Liczba tzw. realnych użytkowników, którzy odwiedzili serwisy tych firm w listopadzie to odpowiednio: 29,09 mln, 26,37 mln oraz 22,74 mln.

Na czwartym miejscu w tym rankingu uplasowała się w listopadzie Grupa Polsat-Interia, z wynikiem 20,81 mln realnych użytkowników. To oznacza, że serwisy internetowe należące do grupy Cyfrowy Polsat po raz kolejny w tym roku wyprzedziły wieloletnich liderów: Grupę RAS Polska (właściciel Onetu) oraz Grupę Wirtualna Polska.

Przedstawiciele Interii wyliczają, że to już czwarty raz w tym roku. „Wydawca Interii oraz serwisów Polsatu był nr 1 także w styczniu (21,11 mln RU), kwietniu (20,91 mln RU) oraz maju (20,46 mln RU)” – przypomniano w komunikacie prasowym.

Dla porównania, w listopadzie Grupa RAS Polska miała 20,53 mln realnych użytkowników, a Grupa Wirtualna Polska Holding 20,50 mln.

Dominacja na komórkach i tabletach. Na komputerach króluje ktoś inny  

Grupa Polsat-Interia podkreśla, że jeszcze częściej pokonywała w br. pozostałe grupy medialne na platformie mobile (to dane dla użytkowników urządzeń przenośnych, takich jak smartfony). Jak policzono, była liderem w tej kategorii już osiem razy.

W listopadzie, z wynikiem 19,91 mln realnych użytkowników urządzeń mobilnych Grupa Polsat-Interia wyprzedziła Grupę RAS Polska o 615 tys. RU, a Grupę Wirtualna Polska o 1,1 mln RU - podano. Wcześniej serwisy internetowe należące do Cyfrowego Polsatu utrzymywały pierwszą lokatę w tej kategorii przez pierwsze półrocze oraz w październiku br.

Samodzielnie Interia ma nadal ma sporo do zrobienia. W ogólnym rankingu popularności domen internetowych zajmuje miejsce 6., podczas gdy Onet jest na miejscu 4., a Wirtualna Polska na 5. Portalem, na który najczęściej wchodzą użytkownicy komputerów osobistych jest Wp.pl (5. miejsce w rankingu domen na PC-tach), Onet zajmuje miejsce 7., a Interia – dopiero 11.

Zygmunt Solorz miał pomysł na internet 

Trzeba zauważyć, że rankingi popularności serwisów internetowych zmieniają się często za sprawą przejęć lub publikacji, które potrafią szybko, ale na chwilę zmienić obraz sytuacji.

Grupa Cyfrowy Polsat przejęła Grupę Interia w 2020 roku za 422 mln zł. Kupującym była Telewizja Polsat. Jak tłumaczono, była to to strategiczna decyzja dla rozwoju medialnej części grupy Cyfrowy Polsat – Grupy Polsat - dzięki której grupa zbudowana przez Zygmunta Solorza chciała zająć istotną pozycję w internecie.

– Jesteśmy podekscytowani ogromną skalą możliwości i synergii, jakie stwarza ta inwestycja. Liczymy na dynamiczny rozwój Interii – mówił Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu.

Wiceprezes Maciej Stec zapowiedział wtedy podwojenie wyniku EBITDA Grupy Interia w okresie średnioterminowym. Przed przejęciem, w 2019 r. grupa miała 112 mln zł przychodu oraz 28,1 mln zł skorygowanej EBITDA.

Wówczas grupa Interia należała do pierwszej trójki krajowych graczy w internecie. Liderem była pod względem dynamiki wzrostu. Z jej usług co miesiąc korzystało ponad 16 mln realnych użytkowników.

Grupa Bauer, od której Telewizja Polsat kupiła Interię, zobowiązała się w umowie do zakupu kampanii reklamowych od Polsat Media Biuro Reklamy.

Media
Ruszyła Rada Legislacyjna „Rzeczpospolitej”. Najlepsi eksperci i rekomendacje
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Media
Szyld z logo Twittera wystawiony na sprzedaż. Waży 250 kg
Media
Prezes SkyShowtime: Europa to nasza ojczyzna. To nie koniec rewolucji
Media
Donald Trump uciszył „Głos Ameryki”. Elon Musk: Nikt ich już nie słucha
Materiał Partnera
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście