Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Cyfrowy minimalizm, a nawet cyfrowy detoks, to rosnące na popularności trendy, które dowodzą, że coraz więcej osób potrzebuje odpoczynku od smartfonów. Producent Nokii, HDM, we współpracy z amerykańską firmą Mattel postanowił pomóc młodym ograniczyć technologie – telefonem pod marką Barbie.

Publikacja: 28.08.2024 14:14

Producent Nokii stworzył telefon Barbie. Ma pomóc młodym zwalczyć uzależnienie od smartfonów

Foto: Adobe Stock

W dobie nowoczesnych technologii, które opanowały niemal każdą dziedzinę naszego życia, coraz więcej osób narzeka na zmęczenie i przebodźcowanie mobilnymi urządzeniami. Smartfony, laptopy czy tablety towarzyszą nam nieraz od rana do nocy i potrafią wyrwać mnóstwo cennych godzin, które spędzamy na bezproduktywnym przeglądaniu mediów społecznościowych i korzystaniu z najróżniejszych aplikacji mobilnych.

Na problemy z koncentracją i prokrastynacją, wynikające z nadmiernego używania smartfonów, cierpią zwłaszcza młodzi, którzy wychowali się z nosami w ekranach. Nie dziwi fakt, że coraz częściej próbują oni odstawić na bok technologie. Prawdziwy detoks cyfrowy – uwzględniający pozostanie przez dłuższy czas offline – nie jest jednak łatwy w dzisiejszym świecie. Pomóc może nowy trend – cyfrowy minimalizm, a więc ograniczanie korzystania z mobilnych urządzeń, redukowania ich funkcji i czasu spędzanego w internecie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach