Aktualizacja: 23.02.2025 07:17 Publikacja: 12.05.2023 03:00
Foto: Adobe Stock
Tylko według 10 proc. Polaków korzystanie z serwisów społecznościowych przez nieletnich nie powinno być ograniczane – wynika z badania UCE Research dla platformy ePsycholodzy.pl. „Rzeczpospolita” poznała je jako pierwsza.
27,7 proc. jest za wprowadzeniem zakazu korzystania z takich serwisów do wieku 13 lat, choć za zgodą rodziców lub opiekunów byłoby to dozwolone. Zdaniem 23,4 proc. zakaz powinien obowiązywać do 15. roku życia, z kolei 11 proc. uważa, że nieletni nie powinni korzystać z takich serwisów bez względu na zgodę rodzica.
Wirtualna Polska zaprasza do składania ofert sprzedaży akcji Legimi stanowiących 26,5 proc. kapitału i 21,1 proc. głosów. Oferuje 45,5 zł za jedną. Warto sprzedać walory?
Paulina Janusz-Twardowska została dyrektor zarządzającą „Wieści Rolniczych”, miesięcznika należącego do RP Digital, pomiotu zależnego od Gremi Media SA. Menadżerka pokieruje też pracami portalu wiescirolnicze.pl.
Rosja poinformowała w czwartek, że cofnęła akredytację moskiewskiemu korespondentowi „Le Monde” z powodu odmowy wydania wizy rosyjskiemu reporterowi przez Paryż.
Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2024 r. została „Rzeczpospolita”. Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów, w ubiegłym roku była cytowana ponad 44 tysiące razy.
Ponad sześciokrotnie więcej użytkowników i trzynastokrotnie więcej odsłon niż przed rokiem - portal wiescirolnicze.pl, należący do RP Digital, podmiotu zależnego od Gremi Media zanotował rewelacyjne wyniki oglądalności w styczniu 2025 r. Dzięki temu znalazł się w ścisłej czołówce serwisów branżowych o tematyce rolniczej.
Elon Musk może być o krok od uratowania swojej wartej 44 miliardy dolarów inwestycji w serwis X. Reklamodawcy wracają, a wycena firmy rośnie. „Najlepszą rzeczą, jaka mu się przydarzyła, było postawienie na Trumpa” – mówi jeden z ekspertów.
W dobie powszechnej cyfryzacji, przedsiębiorcy coraz częściej stają przed wyzwaniem ochrony swoich praw w internecie. Treści publikowane przez podmioty trzecie w mediach społecznościowych mogą godzić w dobra przedsiębiorstwa.
Jaką opinię wśród Polek i Polaków mają influencerki i influencerzy? Nowy raport przygotowany przez ekspertów z Wavemaker, GroupM i Choreograph pokazuje, jaki jest nasz stosunek do twórców internetowych i jakich działań nie akceptujemy.
Z dzisiejszego galimatiasu wyjdziemy pewnie silniejsi i dojrzalsi, a świat, również nasz świat, będzie zmierzał w lepszą stronę
Jak konsumenci i biznes mogą bronić się przed wszechogarniającą dezinformacją
Resort cyfryzacji nie prowadzi prac legislacyjnych w kwestii prowadzenia mediów społecznościowych przez organy publiczne. Te ostatnie muszą jednak przestrzegać przy takiej aktywności obowiązujących przepisów, w tym o ochronie danych osobowych.
W wywiadzie dla Radia ZET Magdalena Biejat, kandydatka Nowej Lewicy na prezydenta, odniosła się do kwestii potencjalnych ingerencji w proces demokratyczny oraz roli, jaką odgrywają platformy społecznościowe. Wicemarszałek Senatu wyraziła swoje obawy związane z dezinformacją i manipulacjami w przestrzeni internetowej, wskazując na zagrożenia płynące z braku kontroli nad treściami.
Możliwość weryfikacji treści przed publikacją w sieci, kary umowne za reklamowanie konkurencyjnych produktów, sposób oznaczenia treści w internecie - o tym powinny pamiętać firmy, które decydują się na rozpoczęcie współpracy reklamowej z influencerami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas