"Rzeczpospolita" wciąż najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym

Liderem zestawienia opiniotwórczych tytułów prasowych niezmiennie pozostaje "Rzeczpospolita" — we wrześniu z wynikiem 1,7 tys. cytowań. Wśród wszystkich mediów dziennik wydawany przez Gremi Media jest na podium, zajmując trzecie miejsce – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), który jest autorem badania.

Publikacja: 13.10.2022 17:02

"Rzeczpospolita" wciąż najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym

Foto: Gremi Media SA

Wśród tytułów prasowych na miejscu drugim, z awansem o trzy pozycje, jest Gazeta Wyborcza (1,4 tys. wzmianek). Podium zamyka Super Express, cytowany w ubiegłym miesiącu ponad 1,2 razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

"Rzeczpospolita" jest również na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Kolejne miejsca zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu", "Forbes" i "Parkiet".

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Na pozycję lidera w ogólnym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce powraca RMF FM. Na stację dziennikarze innych mediów powoływali się we wrześniu prawie 2,3 tys. razy Na drugim miejscu znajduje się Wirtualna Polska z liczbą prawie 1,9 tys. odwołań w innych tytułach, a podium zamyka dziennik "Rzeczpospolita", który w ubiegłym miesiącu cytowano ponad 1,7 tys. razy.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

W zestawieniu TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów mediowych w kraju niezmiennie największy udział ma prasa — 33 proc. Po 27 proc. udziału w rankingu ogólnym mają telewizja oraz portale internetowe.

Foto: Instytut Monitorowania Mediów

Najmniejszy udział w podziale na typ mediów, bo zaledwie 13 proc., mają stacje radiowe.

Wśród tytułów prasowych na miejscu drugim, z awansem o trzy pozycje, jest Gazeta Wyborcza (1,4 tys. wzmianek). Podium zamyka Super Express, cytowany w ubiegłym miesiącu ponad 1,2 razy.

"Rzeczpospolita" jest również na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym. Kolejne miejsca zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Puls Biznesu", "Forbes" i "Parkiet".

Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?