Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Ponad połowa z nas jest gotowa, aby w przyszłości wydawać pieniądze w nowej wirtualnej rzeczywistości. Jednak wiedzę o tzw. metawersum mamy znikomą.

Publikacja: 12.09.2022 03:00

Polacy są otwarci na metaverse. Ale jest się czego obawiać

Foto: Adobe Stock

Choć mogłoby się wydawać, że metawersum to temat, o którym od jakiegoś czasu mówi się, pisze i dyskutuje, to jedynie mniej niż co czwarty Polak zna to pojęcie, a przeważająca część z nich (64 proc.) kojarzy je tylko z nazwy. Ci, którzy są w stanie zdefiniować, czym jest metaverse, zazwyczaj utożsamiają je z wirtualną rzeczywistością (VR) oraz wskazują na związek z Facebookiem, możliwość interakcji z innymi oraz wykorzystanie technologii VR – wynika z badań OpinionWay Polska, które „Rzeczpospolita” publikuje jako pierwsza. Eksperci twierdzą, że brak znajomości pojęcia nie oznacza niechęci do metawersum. Po przedstawieniu możliwości, jakie może ono oferować, połowa respondentów deklarowała gotowość skorzystania w ciągu pięciu lat z tego typu rozwiązań.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Media
TVN jednak nie zmieni właściciela. Zarząd informuje o przyczynach
Media
Rosjanie są zmęczeni propagandą. Porzucają kremlowską telewizję
Media
Znów gorąco wokół TVN. Nowe informacje o inwestorach
Media
„Minecraft: Film” ustanowił rekord kinowy w Polsce. Wygrał z polskim filmem