Reuters: Polacy coraz częściej kupują płatne treści w internecie

Większy odsetek osób płaci za artykuły tylko w Norwegii – wynika z raportu, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 15.06.2016 08:35 Publikacja: 15.06.2016 01:01

W Polsce w ciągu ostatniego roku w jakiejś formie (subskrypcja, e-wydanie, płatność za pojedynczy artykuł) za dostęp do najnowszych informacji zapłaciło już 20 proc. internautów. To plasuje nas w ścisłej światowej czołówce. Wyższy odsetek internautów deklarujących, że płaci za newsy, jest tylko w Norwegii (27 proc.) – wynika z najnowszej edycji prestiżowego Reuters Institute Digital News Report.

W Polsce nie dość, że ten odsetek jest relatywnie wysoki, to w tym roku wzrósł w porównaniu z poprzednim o 3 pkt proc. Wynika to zapewne z faktu, że model płatny jest tu przez wydawców dość powszechnie stosowany. Oprócz tabloidów jakąś formę opłaty pobiera od czytelników w sieci każda ogólnopolska gazeta. Powszechnie stosują paywalle także tygodniki opinii.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie