Inwazja Rosji na Ukrainę mrozi reklamy. Na Facebooku jest ich mniej o prawie trzy czwarte

Liczba reklam na platformie społecznościowej ostatniego dnia lutego była o 73 proc. mniejsza niż w połowie miesiąca. Spadły też ich ceny – wynika z analizy firmy Sotrender.

Publikacja: 03.03.2022 17:57

Inwazja Rosji na Ukrainę mrozi reklamy. Na Facebooku jest ich mniej o prawie trzy czwarte

Foto: Adobe Stock

ala

Najwięcej aktywnych reklam w ekosystemie Facebooka w lutym można było obserwować w połowie miesiąca. Ale liczba aktywnych reklam zaczęła maleć w pierwszych dniach rosyjskiej inwazji na Ukrainę (od 24 do 26 lutego). Ostatniego dnia miesiąca – 4 dni po ataku - była już o 73 proc. mniejsza w stosunku do najwyższego wyniku lutego.

Z analizy Sotrendera wynika również, że zmalały wydatki na płatne działania reklamowe w ekosystemie Facebooka. Ostatniego dnia lutego stanowiły one jedynie 29 proc. maksymalnych wydatków w lutym.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń