Najbardziej istotne tematy opisywane, relacjonowane i analizowane przez dziennikarzy „Parkietu”, analityków i ekonomistów, w czasie rzeczywistym od rana do wieczora – to nowość serwisu Parkiet.com, który zgodnie z zapowiedzią wydawcy Gremi Media jako pierwszy w kolejności po Rp.pl przeszedł gruntowną przebudowę, zarówno od strony wizualnej jak i technologicznej.
- Teraz dzięki dodatkowemu komponentowi na stronie głównej, użytkownicy będą mogli śledzić niemal na żywo, informacje, opinie i komentarze do wszystkich najważniejszych wydarzeń na rynkach finansowych w kraju i na świecie. Zależy nam, aby najświeższe informacje docierały do inwestorów w jak najwygodniejszy, szybki i przejrzysty sposób – mówi Andrzej Stec, red. naczelny dziennika „Parkiet”.
Czytaj więcej
W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje "Rzeczpospolita" - podaje Instytut Monitorowania Mediów, twórca uznanego rankingu. Zaprezentowano właśnie jego wyniki za cały 2021 r.
Rezultatem zaawansowanych prac nad witryną jest zmiana szaty graficznej oraz layoutu. Strona główna serwisu została skrócona, co pozwoliło na wyeksponowanie i wyselekcjonowanie treści najbardziej atrakcyjnych dla czytelników. Dużym udogodnieniem jest rozbudowana tabela notowań, która obecnie została na niej wyeksponowana w formie widgetu. Rozmieszczenie, wygląd i funkcjonalności elementów narzędziowych, takich jak notowania czy wykresy zostały zoptymalizowane pod kątem wydajności oraz wygody użytkowania. Skutkuje to szybszym działaniem strony oraz jej elementów na smartfonach i tabletach korzystających z internetu mobilnego. Dużym atutem jest nowe, bardziej przejrzyste menu, które w bardziej przystępny sposób pozwala użytkownikowi na dotarcie do interesujących go treści. Dzięki uproszczonej nawigacji użytkownicy mogą w bardziej intuicyjny sposób przemieszczać się po stronie, korzystającego zarówno z urządzeń mobilnych, jak i desktopowych.
Za zmianami wizualnymi i ulepszaniami technologicznymi stoi przeniesienie strony na nowy, wielokanałowy system zarządzania treścią – CMS (Content Management System), będący narzędziem skrojonym na potrzeby wydawnictwa i jego dalszego rozwoju. Przebudowany CMS pozwala na pracę wszystkich działów redakcji z zachowaniem wszystkich struktur produkcyjnych, począwszy od dziennikarzy, po korektę i wydawców. Finalnie tworzenie, edytowanie, a następnie publikowanie treści będzie się odbywało przy wykorzystaniu przeglądarki internetowej, niezależnie od docelowych kanałów, jakimi będą serwis internetowy, aplikacja mobilna, wydanie papierowe czy archiwum.