Reklamy znanych firm umieszczone koło filmów rasistowskich grup na Youtube.com

McDonald, L'Oreal, Audi, HSBC, Sky, a także The Guradian zawiesiły już wyświetlanie swoich reklam w przeglądarce Google oraz na stronie YouTube.com – informuje bbc.com. W ich ślady idzie także Narodowy Bank Szkocji, Vodafone czy Marks&Spencer.

Publikacja: 20.03.2017 16:14

- Aby zapewnić dobry wizerunek i bezpieczeństwo naszej marki, jesteśmy zmuszeni do zatrzymania działalności na domenach Google do czasu wyjaśnienia sprawy – mówi przedstawiciel brytyjskiej sieci handlowej, Marks&Spencer. – Jest to zdecydowanie niedopuszczalne, aby nasze reklamy pojawiały się obok nieodpowiednich kontekstów. Prowadzimy rozmowy z firmą Google, aby dowiedzieć się co robią w kierunku rozwiązania tej sprawy – dodaje przedstawiciel Sky, brytyjskiej platformy cyfrowej.

Dochodzenie przeprowadzone przez "Times'a" wykazało, że reklamy znanych firm pojawiają się w domenach Google oraz YouTube obok ekstremistycznych wideo, takich jak te od rasistowskiej organizacji Ku Klux Klan, która walczy o utrzymanie supremacji białych w USA, jednocześnie dążąc do ograniczenia praw innych grup rasowych i etnicznych. Dodatkowym oskarżeniem jest fakt, iż za każde 1000 kliknięć w reklamę, autorzy wideo otrzymują 6 funtów. Według obliczeń organizacje te mogły zarobić już ponad 250 tys. funtów.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń