Już dziś Orange Internet dla domu i Orange Internet mobilny zachęcają klientów z plakatów reklamowych. Na wrzesień planowana jest większa kampania promująca usługi internetowe pod marką Orange. Los Neostrady jest przesądzony.[wyimek]1,4 mld zł przyniosły w ubiegłym roku grupie TP usługi internetowe oferowane pod marką Neostrada [/wyimek]

– Zniknie z rynku, choć nie wcześniej niż za rok. W drugiej połowie 2009 roku ciężar sprzedaży przesunie się na usługi pod marką Orange – mówi przedstawiciel grupy Telekomunikacji Polskiej. Oficjalnie spółka nie chce udzielić informacji na temat planowanej zmiany marki.

W ubiegłorocznym rankingu „Rz” Neostrada okazała się jedną z najmocniejszych marek rynku telekomunikacyjnego. Jej wartość oszacowana została na 529 mln zł. W ciągu ostatnich trzech lat TP wydała na promocję Neostrady ok. 100 mln zł. W grupie France Telecom obowiązuje jednak globalna marka Orange. Od ubiegłego roku na mocy umowy z France Telecom – swoim właścicielem – TP ma prawo do korzystania z Orange do oznaczenia usług w sieci stacjonarnej. TP rozważała zachowanie Neostrady jako samodzielnej marki usług telekomunikacyjnych, ale ostatecznie zarząd uznał, że to się spółce nie opłaca.

– Nie spodziewałbym się kataklizmu w związku ze zmianą marki. Kiedy likwidowano komórkową Ideę, również było wiele pesymistycznych głosów. Jak się okazało, niesłusznych – mówi przedstawiciel jednego z konkurentów spółki. Od końca 2008 r. grupa TP sprzedaje poprzez PTK Centertel usługi internetowe w sieci stacjonarnej pod marką Orange Freedom. W ubiegłym roku zdobyła 90 tys. klientów na ten produkt, podczas gdy na Neostradę zdecydowało się 75 tys. nowych klientów. Orange pokazał więc swoją siłę na internetowym rynku.

Na wrzesień TP planuje również zmianę marki usług dla firm, które będą sprzedawane jako Orange Business Services. I to bez wyjątku – zmiana obejmie usługi telefoniczne, internetowe i transmisji danych. W segmencie detalicznym wyjątek uczyniono tylko dla tradycyjnych usług telefonicznych – nadal będą sprzedawane pod marką TP, do której przez dziesiątki lat przywykli starsi klienci. Stanowią oni grupę blisko 7 mln klientów spółki.