Mobilne urządzenia wypierają komputer biurkowy. 30 proc. polskich internautów ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera – wynika z badania MEC Mobile Report domu mediowego MEC. Z laptopa łączy się z siecią prawie 80 proc. internautów, a ze smartfona ponad 60 proc. (patrz: wykres). I jest ich coraz więcej (dwa lata temu tablet miało 9 proc. polskich użytkowników sieci, a smartfon 52 proc.), podczas gdy odsetek osób korzystających z komputera stacjonarnego spada. Jeszcze dwa lata temu wynosił 71 proc., a dziś to 63 proc.
Najwięcej zwolenników tablety mają w Polsce w grupie 30-latków – 40 proc. osób mieszczących się w tej grupie wiekowej ma elektroniczną tabliczkę.
Najczęściej mamy w domu tablet Samsunga (deklaruje to jedna trzecia właścicieli tych urządzeń), nieco rzadziej – iPada firmy Apple (13 proc.), Asusa (7 proc.), Lenovo (6 proc.), Acera (5 proc.) i Sony (2 proc.). 27 proc. deklaruje, że ma urządzenie innej marki.
Najczęściej korzysta się z tabletów do przeglądania internetu – w ten sposób korzysta z niego 73 proc. badanych. W gry gra nieco mniej niż połowa (43 proc.), muzyki słucha i filmy ogląda na tabletach 44 proc. polskich internautów.
Zamiast komputera i laptopa tabletu używa już prawie jedna trzecia z nich, ale taki sam odsetek (32 proc.) deklaruje, że tablet to urządzenie używane wyłącznie w podróży. Co ciekawe dla wydawców, 30 proc. polskich internautów czyta na tablecie prasę. Niecała jedna czwarta robi nimi zdjęcia i wykorzystuje je do komunikowania się przez komunikatory (np. Skype).