Apple Music może zdetronizować Spotify

To Apple Music, a nie Tidal zaczyna na serio konkurować ze Spotify. Na starcie nowych serwisów tego typu korzysta cała branża, której zasięg rośnie.

Aktualizacja: 12.01.2016 07:12 Publikacja: 11.01.2016 21:00

Wielkość rynku serwisów strumieniujących muzykę

Foto: Rzeczpospolita

Start w połowie minionego roku nowego serwisu streamingującego muzykę – wpisanego w nowy system operacyjny Apple – był w branży sporym wydarzeniem. Kluczowe było jednak to, jak duża grupa użytkowników zacznie płacić za serwis po trzech darmowych miesiącach.

Pod koniec października szef Apple Tim Cook informował, że było to 6,5 mln osób. Teraz „The Financial Times" podaje w oparciu o własne źródła, że na koniec roku liczba ta dobiła do 10 mln. To oznacza, że serwis zdobył tylu płacących klientów zaledwie sześć miesięcy od startu, a więc w dziesięciokrotnie krótszym czasie niż lider tego rynku – szwedzka platforma Spotify.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Media
Rosja wyrzuca moskiewskiego korespondenta „Le Monde”
Media
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2024 r.
Media
Rekordowe wyniki portalu wiescirolnicze.pl. Potężne wzrosty oglądalności