Za pięć lat liczba abonentów płacących co miesiąc za usługi wideo online na świecie sięgnie 428 mln. To dwukrotnie więcej niż na koniec ubiegłego roku – prognozuje Digital TV Research. Wpływy z takich usług sięgną aż 32 mld dol. (w tym roku wyniosą 17,5 mld dol.).
Prawie jedna trzecia klientów takich usług za pięć lat pochodzić będzie z USA. Tylko Netflix ma mieć 120 mln klientów (na koniec III kw. tego roku miał globalnie ponad 83 mln płacących klientów).
Ponad tysiąc godzin nowości w Netfliksie
Zdaniem Simona Murraya, głównego analityka Digital TV Research, Netflix ma gigantyczny atut w postaci podpisanych 79 umów o partnerstwo dystrybucyjne z operatorami płatnych telewizji i telekomunikacyjnymi w 44 krajach. W ramach porozumienia zawartego z Liberty Global w Polsce Netflix będzie dostępny w UPC Polska od przyszłego roku, a od połowy października już mogą go sobie dodać do oferty klienci T-Mobile.
Netflix nie podaje ani tego, ilu ma polskich klientów, ani tego, co się u nas najlepiej na platformie ogląda. We wtorek firma podała tylko, że polscy widzowie chętnie oglądają seriale: „Stranger Things", społeczny „The Get Down" i kryminalne „Upadek" oraz „Narcos". Te dwa ostatnie to najpopularniejsze na świecie seriale Netfliksa.
W przyszłym roku Netflix wyda na własne produkcje 6 mld dol., o miliard więcej niż w tym, i podwoi liczbę wyprodukowanych godzin programów i seriali (do ponad 1 tys.).