Jan Kwieciński: Internetowi gracze robią ferment

Netflix zapewne coś tu wyprodukuje, ale tylko, jeśli znajdzie coś naprawdę interesującego. Sam przygotowuję teraz projekty dla Netfliksa. To bardzo wybredny partner – mówi Jan Kwieciński, producent i reżyser z Akson Studio.

Aktualizacja: 19.03.2017 21:37 Publikacja: 19.03.2017 19:55

Jan Kwieciński: Internetowi gracze robią ferment

Foto: materiały prasowe

Rz: W jakim momencie znalazł się teraz serialowy rynek w Polsce, po debiucie Netfliksa, Amazona i Showmaksa?

Jan Kwieciński: Wydaje mi się, że z biegiem lat nasz rynek produkcyjny będzie coraz bardziej konkurencyjny właśnie dlatego, że pojawią się na nim nowi gracze – prywatne firmy w rodzaju Netfliksa, Amazona i Showmaksa – których zadaniem będzie sianie fermentu. Będą chcieli przyciągnąć do siebie polską widownię oryginalnymi treściami. A jeśli ktoś ma za te treści płacić, musi tam dostać coś, czego nie ma w darmowej telewizji. Ten ferment będzie dla naszego przemysłu bardzo dobry, ale spowoduje zmianę oczekiwań widzów i w konsekwencji publiczni nadawcy będą musieli zmienić całą swoją filozofię.

Pozostało 92% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Prognozy PwC: Wydatki na internet w Polsce będą rosły szybciej
Media
Na te dwa filmy poszli tłumnie Amerykanie. Czy podobnie będzie i u nas?
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego