W tym czasie wynik „Rzeczpospolitej" wśród czytelników między 15. a 75. rokiem życia poprawił się z 1,5 proc. do 1,8 proc. W tym samym okresie wskaźniki dla konkurencyjnych tytułów („ Gazety Wyborczej" i „Dziennika Gazety Prawnej") były niższe niż rok wcześniej. Podany wskaźnik pokazuje, jaki odsetek badanych osób zetknął się z „Rzeczpospolitą" (przeczytał ją lub chociaż przejrzał) w omawianym okresie przynajmniej raz w tygodniu.
– Pozytywny trend wzrostowy „Rzeczpospolitej" w badaniach Polskich Badań Czytelnictwa to efekt konsekwentnie realizowanej strategii w obszarze treści i formatowania produktów wydawniczych – komentuje Dariusz Bąk, prezes spółki Gremi Media SA, wydawcy „Rzeczpospolitej" i giełdowego dziennika „Parkiet". – Wyniki badania PBC są dodatkowym potwierdzeniem pozycji dziennika „Rzeczpospolita" jako najbardziej opiniotwórczego i najczęściej cytowanego pośród wszystkich mediów w Polsce.