Pepsico zapowiedziało zmianę nazwy i loga serii produktów sprzedawanych pod marką Aunt Jemima - informuje agencja Reutera.
Czytaj także: Koncerny z USA zabraniają policji używania ich technologii
Ciocia Jemima (Aunt Jemima) to marka mieszanki naleśnikowej, syropu i innych produktów śniadaniowych, należąca do Quaker Oats Company z Chicago, spółki zależnej PepsiCo. Znak towarowy pochodzi z 1893 r., jednak pierwsza mieszanka naleśnikowa pod tą marką pojawiła się na rynku w 1889 r. na opakowaniu widnieje roześmiana twarz czarnoskórej kobiety, a sama nazwa odwołuje się to stereotypu "Mammy" czarnoskórej "domowej szczęśliwej niewolnicy", która pracowała, jako piastunka dzieci białego właściciela.
Początkowo na opakowaniu była twarz typowej mammy z turbanem na głowie i w sukience z białym kołnierzykiem. Jednak logo marki przeszło metamorfozę w 100-lecie istnienia. W 1989 r. z głowy kobiety zdjęto chustę. Od tej pory ma ona naturalną fryzurę i kolczyki z pereł.
Czytaj także: Znika popularny brytyjski serial. Zbyt rasistowskie dowcipy