Rośnie sprzedaż biżuterii. Zamożni zmienili strukturę wydatków

Konsumpcja zamożnej części społeczeństwa zmieniła kierunek. Na popularności zyskuje luksusowa biżuteria.

Aktualizacja: 20.10.2020 13:48 Publikacja: 20.10.2020 11:58

Rośnie sprzedaż biżuterii. Zamożni zmienili strukturę wydatków

Foto: Bloomberg

W trakcie pandemii biedniejsza część społeczeństwa szuka sposobu na związanie końca z końcem, a bogatsza nie ma, jak zaspokajać swoich zwykłych potrzeb konsumpcyjnych. Mniej lub bardziej zaskakującym efektem tego, że zamożni nie mają na co wydawać pieniędzy jest rosnąca sprzedaż luksusowej biżuterii, szczególnie diamentów i złotych naszyjników.

Zgodnie z danymi firmy analitycznej Edhan Golan Diamond Research&Data w USA po początkowych spadkach rynek biżuterii odbił od dna i zaczął latem mocno zyskiwać. W sierpniu 2020 sprzedaż była o 10 procent wyższa niż w sierpniu 2019 i wyniosła 5,25 mld dolarów. Dane analityków potwierdzane są przez firmy działające na rynku – Signet Jewelers, do której należą marki Kay Jewelers i Zales twierdzi, że ze wstępnych danych za sierpień wynika, że sprzedaż wzrosła o 10,9 proc. w stosunku do sierpnia 2019.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Chińskie cła na kopaliny z USA, Google pod lupą Pekinu. Kto zyskuje, a kto traci?
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Handel
Znany polski producent zabawek ogłosił upadłość. Bo dzieci jest coraz mniej
Handel
Chiny odpowiadają USA cłami odwetowymi. Biją też w Google
Handel
Cła na Meksyk zawieszone na miesiąc. Meksyk wzmocni ochronę granicy
Handel
Rosja traci swój największy rynek eksportowy. Turcja wybiera Chiny