Rosjanie tęsknią za zachodnimi markami. Narzekają na jakość zamienników

Opuszczenie przez znane zachodnie marki rosyjskiego rynku po rozpętaniu wojny przez Kreml, skutkuje widocznym i pogłębiającym się z roku na rok spadkiem jakości towarów w rosyjskich sklepach. Powstałej luki nie wypełnili ani Chińczycy, ani rosyjscy producenci.

Publikacja: 14.06.2024 12:33

Hipermarket Metro Cash and Carry w Moskwie.

Hipermarket Metro Cash and Carry w Moskwie.

Foto: Reuters

Przez ostatnie 30 lat obywatele Federacji Rosyjskiej przyzwyczaili się do obecności u siebie najbardziej znanych światowych marek. I rzucili się na nie łapczywie, po dziesięcioleciach komunistycznej mizerii. Teraz muszą zaliczyć zafundowany im przez Kreml, powrót do przeszłości.

Z audi i mercedesa przesiąść się znowu na ładę czy moskwicza. Lodówkę kupić nieznanej chińskiej marki albo znanego jeszcze z sowieckiej rzeczywistości obiektu pożądania — białoruskiego „mińska”. Perfumy zamiast z Paryża przyjadą z kolei do moskiewskich klientów z pobliskiej Tuły. Taka zmiana wielu Rosjanom się nie podoba, szczególnie z dużych miast.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Nowy rower poniżej tysiąca złotych? Głównie dla dziecka
Handel
Przyszły kanclerz Niemiec: Grozi nam zalew produktów z Chin
Handel
Wielka Sobota 2025: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla i innych
Handel
WTO: USA niszczą swój eksport. Cła są dźwignią o niezamierzonych konsekwencjach
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Handel
Oto największy wygrany wojny Putina. Zarobił 20 mld dolarów i zagraża Unii