Eksporterzy walkowerem oddają handel w internecie

Mimo niższych cen tylko 3 proc. polskich firm sprzedaje w sieci towary za granicę.

Publikacja: 06.04.2016 21:00

Rozwijanie handlu internetowego między różnymi krajami to dzisiaj bardzo silny trend w biznesie. Jego znaczenie dla gospodarki i wzrostu PKB państw UE widzi Komisja Europejska. Także konsumenci zyskują w ten sposób dostęp do większej oferty towarów, często tańszych niż w ich krajach.

Jednak tylko z pozoru internetowa sprzedaż za granicą to proste zadanie, skoro jedynie 8 proc. firm w UE ją prowadzi. W Polsce jest jeszcze gorzej: z takiej możliwości eksportu korzysta tylko 3 proc. firm – wynika z raportu DELab Uniwersytetu Warszawskiego, przygotowanego na zlecenie MSZ.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Luksusowe zegarki będą jeszcze bardziej luksusowe. Cena odstraszy kupujących?
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Handel
Niedziele handlowe w 2025 roku. Kiedy wypadają? Pierwsza już w styczniu. Oto pełna lista
Handel
Sylwester 2024/2025. Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Czy 29 grudnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Handel
Rozpoczynają się wyprzedaże. Jakie okazje czekają na kupujących?
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay