Aktualizacja: 10.03.2025 02:35 Publikacja: 27.12.2022 12:01
Foto: Adobe Stock
Polacy pod względem zwracania zakupów internetowych są poniżej europejskiej średniej, niemniej i tak nawet średnio co trzeci zakup wraca do sklepu. Najwięcej jest ich w branży odzieżowej - to nawet co drugie zamówienie.
W sezonie świątecznym takich nie do końca trafionych czy przemyślanych zakupów bywa jeszcze więcej, co dla sklepów oznacza spore wyzwanie.
Litwa wprowadziła nowe ograniczenia w tranzycie rosyjskich ładunków do obwodu królewieckiego. Władze w Wilnie zmniejszyły kwoty przewozowe o 30 procent. Rok wcześniej ucięły 20 proc. rosyjskiego transportu. Kremlowi puszczają nerwy.
Prezydent USA Donald Trump zdecydował o zawieszeniu ceł na auta i inne wyroby przemysłu motoryzacyjnego z Meksyku i Kanady na miesiąc - poinformowała rzeczniczka Białego Domu Karoline Leavitt. Kanada nie jest zadowolona z tej decyzji
Nic jeszcze nie jest przesądzone, ale na włoskim rynku mody już widać widmo spektakularnego przejęcia: Prada może przejąć swojego konkurenta, Versace. Najwyraźniej osiągnięto już porozumienie w sprawie ceny. Inne marki luksusowe również są obecnie w sprzedaży.
Warren Buffet ostrzega przed cłami Donalda Trumpa. Według inwestora będą one miały bardzo negatywny wpływ: mogą wywołać inflację i zaszkodzić amerykańskim konsumentom. „Cła są właściwie takie, mamy z nimi duże doświadczenie. Do pewnego stopnia są aktem wojny” - powiedział Buffett w telewizji CBS.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Zysk netto rosyjskiego koncernu diamentowego Alrosa był w minionym roku 4,4-krotnie niższy w ujęciu rocznym. Koncern zwiększył zadłużenie i zapasy niesprzedanych diamentów.
Sen jest niezbędny, by organizm się zregenerował. Jednak przedstawiciele pokolenia Z coraz częściej są gotowi z niego częściowo rezygnować, bo nie starcza im czasu na realizację własnych pasji czy zdobywanie nowych umięjętności. Popularność trendu „od piątej do dziewiątej” pokazuje, że mamy do czynienia z nowym zjawiskiem wśród młodych ludzi.
Reed Hastings zbił miliardowy majątek jako współtwórca Netfliksa, ale od dwóch lat nie zarządza już tą firmą. Poświęcił się za to innym projektom biznesowym. Jednym z nich jest ośrodek narciarski, bo sporty zimowe to jego pasja. „Wiem, że dla Europejczyków prywatne narciarstwo brzmi źle, ale w USA jest inaczej” – mówi w rozmowie z „Financial Times”.
Z H&M współpracowały najbardziej znane domy mody, wystarczy wymienić takie marki jak Balmain, Versace, Stella McCartney czy Comme des Garçons. Tej wiosny kolekcję dla szwedzkiego giganta zaprezentuje polska projektantka Magda Butrym. To pierwsza tego typu współpraca polskiego projektanta czy projektantki z H&M.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
W kampaniach znanych marek odzieżowych zazwyczaj pojawiają się znane modelki albo aktorki. Sportsmenki biorą w nich udział znacznie rzadziej. W tym gronie znalazła się Angelika Wątor, czołowa polska szablistka, która właśnie została bohaterką kampanii reklamowej amerykańskiej marki Guess.
Czołowy francuski dom mody zamierza rozszerzyć swoją ofertę. Jeszcze w tym roku w butikach Louis Vuitton na całym świecie pojawi się nowość – kosmetyki do makijażu. To ma być jeden ze sposobów na spowolnienie na rynku dóbr luksusowych, z którymi borykają się czołowi europejscy gracze segmentu dóbr luksusowych.
Nigdy nie chciała być tylko „żoną Romana Polańskiego”. Pytana o problemy z prawem reżysera, odpowiadała: „to nie moja sprawa”. Jednak od czasu, gdy aresztowano go w Szwajcarii, robi wszystko, by przywrócić jego dobre imię. Teraz promuje książkę męża, która ukazuje się 5 marca.
2024 nie był łatwym rokiem dla firm z branży luksusowej, ale nie wszyscy mówią o rozczarowaniu i spadkach sprzedaży. Włoska marka Miu Miu, „młodsza siostra” słynnej włoskiej Prady, wyrasta na nową perłę w koronie koncernu Prada Group.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas