Reklama

Europa rusza do Polski po okazje. Rodzime firmy rozwijają e-handel

Internetowy handel transgraniczny odpowiada już za ponad 30 proc. obrotów polskich sprzedawców. Konsumentów zachęcają do takich transakcji niższe niż w swoim kraju ceny.

Publikacja: 20.12.2022 14:15

Europa rusza do Polski po okazje. Rodzime firmy rozwijają e-handel

Foto: Adobe Stock

Trend widać w całej Europie, 74 proc. konsumentów choć raz kupiło coś online za granicą - wynika z najnowszego PayPal eCommerce Index. Jeśli chodzi o Polskę, to wynik wynosi 69 proc. kupujących online. Dodatkowo z badania wynika, że 1/4 krajowych zakupów online to transakcje spoza Polski.

Ogółem w zakupach międzynarodowych przoduje Grecja, gdzie aż 87 proc. konsumentów badanych przez PayPal dokonuje takich zakupów. Chętnie towary z zagranicy sprowadzają też Irlandczycy z wynikiem 83 proc., Izraelczycy z 79 proc. i Szwedzi z 76 proc.

PayPal podkreśla, że zakupy międzynarodowe są szczególnie kuszące ze względu na atrakcyjne ceny. Średnio ponad połowa kupujących z Izraela, Grecji i Irlandii wskazuje ten czynnik jako kluczowy. Ważnym czynnikiem kierującym uwagę Europejczyków za granicę jest niedostępność niektórych towarów w ich własnych krajach, co przyznaje 39 proc.

Czytaj więcej

Ubogie prezenty Polaków. Kupujemy tańsze i skromniejsze produkty

W Polsce sprzedawcy również zyskują na tym trendzie, ok. 5 na 6 z nich sprzedaje swoje produkty za granicą. Według badania PayPal, w 2022 roku już 33 proc. obrotów polskich sprzedawców było generowanych przez zagraniczne zamówienia online, co jest widocznie wyższe od średniej europejskiej wynoszącej 29 proc.

Reklama
Reklama

- Polska jest jednym z największych rynków eksportowych w Europie, obok Niemiec, ponieważ 89 proc. sprzedawców prowadzi sprzedaż międzynarodową, na równi z Belgią, Irlandią i Izraelem - mówi Efi Dahan, dyrektor zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią i Izrael. - To pokazuje perspektywy dla handlu elektronicznego w Europie i ogromne możliwości, jakie mają dziś sprzedawcy internetowi - dodaje.

W dalszym ciągu istnieją bariery, które hamują rozwój tej części rynku. To zwłaszcza brak zaufania konsumentów do niektórych rynków za granicą. Powszechne obawy globalnych e-konsumentów związane z prywatnością danych i płatnościami online mogą faktycznie wpływać na ich zachowania zakupowe.

Handel
UOKiK wygrywa w sądzie z Biedronką. Sieć zapłaci potężną karę
Handel
Prada reaguje na krytykę. Limitowana kolekcja Kolhapuri powstanie w Indiach
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama