Nie ma mocnych na Biedronkę. Zostawia rywali w tyle

Dyskonty to największy i najszybciej rosnący sektor rynku, już kontrolujący 40 proc. zakupów. Ich lider jest jeden i nadal powiększa przewagę nad pozostałymi graczami. Może też liczyć na największą grupę bardzo lojalnych klientów.

Publikacja: 19.09.2022 03:00

Nie ma mocnych na Biedronkę. Zostawia rywali w tyle

Foto: Adobe Stock

Mimo silnej konkurencji zarówno ze strony innych segmentów rynku, jak i sieci dyskontowych, to pozycja Biedronki jest coraz mocniejsza. Z analizy zachowań ponad 280 tys. klientów wynika, że w I półroczu ta sieć odpowiadała za 63,6 proc. wszystkich koszyków w sklepach dyskontowych. Siłą firmy jest też lojalność konsumentów, aż 24 proc. jej klientów nie zaopatruje się u konkurencji, a przeciętny kupujący był w jej placówkach o 20,9 proc. częściej niż rok wcześniej.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd