Orlen rabatem na paliwo ograł rywali

Obniżenie ceny o 30 groszy na litrze spowodowało, że firma utrzymała wysoki poziom wizyt klientów. W konkurencyjnych stacjach spadek przekroczył 7 procent.

Publikacja: 21.07.2022 07:00

Orlen rabatem na paliwo ograł rywali

Foto: Fotorzepa/ Urszula Lesman

Na przełomie czerwca oraz lipca ruch klientów na stacjach Orlenu spadł jedynie 0,2 proc., podczas gdy pozostali gracze na rynku ponieśli stratę na poziomie nieco ponad 7 proc. - wynika z obserwacji zachowań 347,5 tys. konsumentów, którzy odwiedzili łącznie ponad 4,5 tys. stacji paliw w Polsce. Badanie przygotowały firma technologiczna Proxi.cloud i platforma analityczno-badawcza UCE Research.

– Akcja największej sieci stacji paliw w Polsce przyniosła jej wymierne korzyści w postaci zwiększonego ruchu względem konkurencji. Dlatego wniosek o pozytywnym wpływie promocji na wizyty na Orlenie jest jak najbardziej słuszny – mówi Adam Grochowski, jeden ze współautorów badania z Proxi.cloud.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie