Aktualizacja: 13.05.2025 08:49 Publikacja: 12.07.2022 21:00
Foto: Bloomberg
Centra handlowe mocno odczuły zmiany w zwyczajach zakupowych wywołanych przez pandemię. Z danych ShopperTrak Index Polska wynika, że o ile widać było stopniowe odbudowywanie się ruchu i był on niewiele, ale jednak wyższy niż w 2021 r., o tyle w połowie kwietnia doszło do przełamania. Od tego momentu ruch w centrach jest niższy nawet niż przed rokiem, gdy obowiązywały restrykcje.
– Spadki ruchu w centrach są faktem, zależnie od sektora mówimy o 25–30 proc. mniejszej frekwencji niż w 2019 r., choć są branże, które mimo to notują wzrost obrotów, jak np. spożywcza i salony optyczne. Generalnie takie zmiany to splot szeregu czynników od ewolucji zwyczajów zakupowych wywołanych także pandemią, rosnącej popularności zakupów internetowych po trudną sytuację makroekonomiczną – mówi Zofia Morbiato, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych. – Przy tak mocno rosnących cenach konsumenci zaczynają oszczędzać na kolejnych kategoriach, spada częstotliwość zakupów – dodaje.
350 sklepów, 300 tys. metrów kwadratowych powierzchni – w takim tempie chce rozbudować w tym roku sieć sprzedaży...
USA i Chiny zgodziły się podczas negocjacji w Genewie na wzajemne obniżenie karnych ceł o 115 pkt proc. na 90 dn...
USA i Chiny osiągnęły porozumienie w sprawie ograniczenia deficytu handlowego, twierdzą urzędnicy amerykańscy. S...
Na wypadek fiaska negocjacji z Trumpem, Komisja Europejska tworzy warty 95 mld euro wykaz towarów importowanych...
Sekretarz skarbu Scott Bessent oraz przedstawiciel handlowy USA Jamieson Greer rozpoczęli spotkania w Genewie z...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas