Klienci odpływają z galerii, internet silnie przyciąga

Ruch w porównaniu z czasem sprzed pandemii jest niższy o jedną trzecią. Od kwietnia widać też spadki wobec 2021 roku, a na horyzoncie jesienne ograniczenia związane z Covid-19.

Publikacja: 12.07.2022 21:00

Klienci odpływają z galerii, internet silnie przyciąga

Foto: Bloomberg

Centra handlowe mocno odczuły zmiany w zwyczajach zakupowych wywołanych przez pandemię. Z danych ShopperTrak Index Polska wynika, że o ile widać było stopniowe odbudowywanie się ruchu i był on niewiele, ale jednak wyższy niż w 2021 r., o tyle w połowie kwietnia doszło do przełamania. Od tego momentu ruch w centrach jest niższy nawet niż przed rokiem, gdy obowiązywały restrykcje.

– Spadki ruchu w centrach są faktem, zależnie od sektora mówimy o 25–30 proc. mniejszej frekwencji niż w 2019 r., choć są branże, które mimo to notują wzrost obrotów, jak np. spożywcza i salony optyczne. Generalnie takie zmiany to splot szeregu czynników od ewolucji zwyczajów zakupowych wywołanych także pandemią, rosnącej popularności zakupów internetowych po trudną sytuację makroekonomiczną – mówi Zofia Morbiato, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych. – Przy tak mocno rosnących cenach konsumenci zaczynają oszczędzać na kolejnych kategoriach, spada częstotliwość zakupów – dodaje.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd