Rynek online w dół po raz pierwszy od dekady

W pierwszym kwartale globalna sprzedaż internetowa spadła 3 proc., głównie z powodu rosnących cen oraz kłopotami z dostawami wielu kluczowych kategorii jak elektronika .

Publikacja: 28.04.2022 14:17

Rynek online w dół po raz pierwszy od dekady

Foto: Adobe Stock

Raport Q1 Shopping Index firmy Salesforce po raz pierwszy w dziewięcioletniej historii badania pokazuje, że globalna sprzedaż cyfrowa spadła o 3 proc. rdr. Jeśli chodzi o USA to jako powody spadku badacze podają 11 proc. inflację w marcu, problemy z łańcuchami dostaw oraz niepewność ekonomiczna. Wszystko to wpłynęło na siłę nabywczą konsumentów. W rezultacie wydatki na zakupy online spadły po kilku kwartałach bezprecedensowego wzrostu.

Podczas gdy globalne wydatki na zakupy zmniejszyły się o 3 proc., ruch zakupowy o 2 proc., a liczba zamówień o 12 proc., przez pozostałą część roku zaufanie klientów i wydatki online prawdopodobnie się ustabilizują. Spadki dotyczą w szczególności Europy, gdzie konsumenci mają do czynienia nie tylko z rosnącymi cenami paliwa, lecz również wojną. Sprzedaż internetowa spadła tam o 13 proc., a liczba zamówień o 17 proc.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd