Marka przejdzie na odzież i akcesoria z ekologicznego futra, kontynuując współpracę z mistrzami kuśnierstwa w celu zachowania miejsc pracy i know-how – informuje Reuters.
Aby dotrzeć do nowych, młodszych klientów, coraz bardziej wrażliwych na kwestie etyczne i środowiskowe, wiele znanych marek już kilka lat temu zrezygnowało z naturalnych futer do wyrobu swoich ubrań i akcesoriów. Na ekologiczne wersje futer i skór przeszły już takie marki jak Armani, Kering, Prada, Valentino, Versace, Moncler oraz luksusowa platforma e-commerce Yoox Net-a-Porter.
Od tego roku we Włoszech wszedł zakaz hodowli zwierząt futerkowych. Kraj ten dołączył do około 20 krajów na całym świecie, które zakazały lub ograniczyły hodowlę zwierząt futerkowych w ciągu ostatnich dwóch dekad.
Czytaj więcej
„Elle”, słynny magazyn o modzie, nie będzie już pokazywał ani reklamował futer. Zmiana polityki dotyczy wszystkich 45 edycji „Elle” na świecie, także polskiego wydania.