Aktualizacja: 22.04.2021 12:15 Publikacja: 22.04.2021 10:32
Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński
Jak podał w czwartek GUS, sprzedaż detaliczna w ujęciu realnym (czyli w cenach stałych) wzrosła w marcu o 15,2 proc. rok do roku, po zniżce o 3,1 proc. w lutym. W marcu 2020 r., gdy polski rząd po raz pierwszy wprowadził ograniczenia aktywności ekonomicznej w związku z pandemią COVID-19, sprzedaż zmalała o 8,9 proc. rok do roku. Skutkiem była niska baza odniesienia w marcu br. Dodatkowo, w tym roku Wielkanoc przypadłą na początek kwietnia, więc przedświąteczne zakupy były realizowane jeszcze w marcu, podczas gdy w 2020 r. już w kwietniu. Ankietowani przez „Parkiet” ekonomiści spodziewali się jednak przeciętnie nieco słabszego odbicia sprzedaży, o 9,7 proc. rok do roku. Znacznie lepszy miał być dopiero kwiecień, gdy efekt niskiej bazy zadziała silniej.
Tuż przed zaplanowanymi na najbliższy weekend rozmowami przedstawicieli rządów Chin i USA Donald Trump poinformo...
W pierwszym kwartale policja zarejestrowała ponad 9,2 tys. przestępstw kradzieży, ale zanotowano również aż 57,2...
Prezydent USA Donald Trump poinformował, że jego administracja zawarła umowę handlową z Wielką Brytanią. To pier...
Liczba gazetek i akcji rabatowych znowu rośnie w dwucyfrowym tempie. Potwierdza to, że koniunktura na rynku nada...
Coraz więcej sieci handlowych i marek artykułów konsumpcyjnych rezygnuje ze wzrostu działalności w USA z powodu...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas