Aktualizacja: 06.12.2020 13:18 Publikacja: 06.12.2020 12:10
Foto: AFP
- Indeks cen towarów codziennego użytku, które ludzie kupują codziennie w sklepach - w tym żywności, napojów, detergentów, artykułów higieny osobistej, kosmetyków, lekarstw, odzieży - rośnie wielokrotnie szybciej niż oficjalna inflacja - stwierdzili eksperci niezależnego holdingu badawczego „Romir".
Na koniec października 2020 roku roczna inflacja dla towarów FMCG (produkty sprzedawane często i po stosunkowo niskich cenach) wyniosła 14 procent. Natomiast oficjalny wskaźnik cen konsumpcyjnych za listopad to 3,99 procent, a inflacja żywności wyniosła 4,83 procent. W przeciwieństwie do państwowego urządu statystycznego (Rosstat), który oblicza inflację na podstawie wirtualnego koszyka dóbr i usług, „Romir" mierzy ceny towarów w momencie zakupu, analizując rzeczywiste zachowanie gospodarstw domowych i obliczając indeks na podstawie rachunków ze sklepów, podkreśla portal finanz.ru.
W piątek w Nancy Polska ma podpisać traktat z Francją. Ma on być także podstawą do pogłębienia współpracy w sekt...
Polska ma się stać zagłębiem najbardziej zaawansowanych technologii, niezależnym od zagranicznych dostawców. Weh...
Amerykański bank centralny, zgodnie z oczekiwaniami rynku, utrzymał główną stopę procentową w przedziale 4,25-4,...
Podczas gdy rosyjskim dyktator nawołuje Rosjanki, by rodziły po 6-8 dzieci, tak jak w carskiej Rusi, setki tysię...
Drony, AI, technologie kosmiczne i kwantowe – to tylko niektóre z projektów, do których popłynie co najmniej 600...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas