Koszt zamieszek we Francji skoczył do 650 mln euro

Dwa tygodnie po zamieszkach we Francji tamtejsza organizacja ubezpieczycieli podwoiła ocenę strat do 650 mln euro. To nie jest ostateczna suma, ta liczba może zwiększyć się w najbliższych dniach.

Publikacja: 12.07.2023 11:44

Koszt zamieszek we Francji skoczył do 650 mln euro

Foto: AFP

Wiadomo już z całą pewnością, że straty spowodowane tygodniowymi zamieszkami we Francji po zastrzeleniu 17-latka w Nanterre przez policjanta są trzykrotnie większe niż po podobnym tragicznym incydencie w 2005 r. Zrzeszenie France Assureurs oceniało początkowo straty na 280 mln euro, teraz oceniło je na 650 mln euro (choć zdarzają się szacunki, według których straty mogą przewyższać miliard euro).

- Niemal 90 proc. kosztów tych zamieszek dotyczy 3900 zniszczonych dóbr należących do firm i samorządów lokalnych — stwierdziła przewodnicząca tej organizacji, Florence Lustman. Reszta to straty osób cywilnych dotyczące głównie spalonych samochodów. 55 proc. z łącznej sumy 650 mln euro dotyczy majątku firm, a 35 proc. - zasobów będących w gestii samorządów. Federacja otrzymała dotąd ponad 11 300 zgłoszeń o poniesionych szkodach. Ostateczna suma może okazać się większa, bo ubezpieczyciele spodziewają się dalszych zgłoszeń. Można je z składać w ciągu 30 dni od czasu zajść.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Gospodarka
Gawkowski: 100 miliardów złotych na cyfryzację to konieczność, by dogonić Europę
Gospodarka
Prywatyzacja kontra kapitalizm interesariuszy i państwowych „czempionów”
Gospodarka
Fitch i S&P zdecydowały ws. ratingu Polski. Konsolidacja zagrożona przez wybory?
Gospodarka
Nowa pomoc dla Ukrainy z Banku Światowego na przygotowania do wejścia do UE
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Gospodarka
Chiny już zareagowały na wygraną Trumpa. Ważna decyzja ws. długu
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje